“Apģērbam un rotaslietām ir jāpārsteidz. Kad rezat sievieti manis veidotajās drēbēs, jūs gribat par tām uzzināt vairāk.”

alexander_mcqueen-tim_walker

Lī Aleksandrs Makvīns uzauga Stretfordā Londonā. Būdams jaunākais no sešiem bērniem taksometra šofera ģimenē, viņš 16 gadu vecumā pameta skolu un kļuva par mācekli pie Sevilrolas drēbniekiem Anderson & Shepherd, bet pēc tam pārgāja pieGieves & Hawkes. Kādu laiku viņš strādāja pie teātra kostīmu māksliniekiem Angels and Bermans, pēc tam bija Koji Tatsuno un Romeo Džilji (Milānā) asistents. Tā kā abi dizaineri interesējās par vēsturiskā dizaina konceptualizāciju, tad noderēja gan Makvīna piegriezēja prasmes, gan pieredze kostīmu darināšanā.

Atgriezies Londonā, Makvīns iestājās maģistrantūrā Centrālajā Sentmārtina koledžā. Viņa diplomdarba kolekcija (1991) pievērsa modes stilistes Izabelles Blovas uzmanību ; viņa nopirka visu kolekciju par 5000 un izmantoja to materiālam par Makvīnu žurnālā Vogue. Blova kļuva par Makvīna patronesi, kā arī iepazīstināja Makvīnu ar interesantiem cilvēkiem.

Makvīna skates bija provocējoši, kreatīvi priekšnesumi, kas apvienoja mākslu un tehnoloģijas, radot dramatiskus stāstus. Prese azartiski aprakstīja šos savādos šovus, atkal izmantojot noderīgo apzīmējumu enfant terrible, kas pirms 10 gadiem tika attiecināts uz Gotjē. Makvīnu raksturoja Gotjē līdzīga tieksme pēc publikas šokēšanas un “ielūkošanās” aiz apģērba, taču Makvīna interpretācija bija drūmāka. Dizainera skates izvērtās par ko līdzīgu psiholoģiskiem trilleriem ; patiesI, Hičkoka filmas Vertigo un The Birds (“Putni”) bija ievesmojuši veselu Makvīna kolekciju.

1998.gadā P/V modes skatē modeles staigāja pa defilē, kas līdzinājās no apakšas izgaismotam ūdens traukam, bet smidzināšanas sistēma iekštelpās radīja lietu. Nākamajā gada P/V skate noslēdzās ar modeles Šalomas Hārlovas iznācienu baltā kleitā, ko robota rokas apsmidzināja ar krāsu. 2006.gada R/Z skatē bija uzstādīta stikla piramīda, kas dūmu mākonī izstaroja Keitas Mosas hologrammu.

6-1_1075x481

Lai gan šīs ekstravagances pievērsa modes pasaules uzmanību, tās neapslēpa faktu, ka Makvīna lielākais kapitāls bija viņa tehniskā virtuozitāte. Apvienojot savu provokatīvo redzējumu un piegriezēja meistarību, Makvīns 90.gadu sākumā prezentēja bikses ar pazeminātu jostasvietu, tādejādi aizsākot t.s. noslīdējušo bikšu modi. Viņa individuālo rokrakstu raksturoja kontrasti : romantiski drapēti tērpi ar laikmetīgām apdrukām bija cieši sajozti, lai saturētu krūtis. Šādas izcili piekļāvīgas korsetes un superaugstie kurpju papēži lika modes teorētiķiem aizdomāties par sieviešu nīšanu.

6-13_1075x481

1996.gadā 27 gadu vecumā angļu jauno nepaklausīgo “bērnu” nozīmēja par Živenšīmodes nama galveno dizaineru Džona Galjāno vietā. Tajā pašā gadā Makvīnam piešķīra “Britu gada dizainera” titulu (viņš bija viens no jaunākajiem tā saņēmējiem). Atkārtoti šo apbalvojumu Makvīns saņēma 1997.,2001. un 2003.gadā. Neraugoties uz atzinību, bet varbūt tieši tādēļ Makvīna pirmo kolekciju Živenšī modes namam uzņēma vēsi ; tika citēts arī viņa izteikums par Ibēru de Živenšī kā “nenozīmīgu.” Abu estētiska satuvinājās vēlāk, kad Makvīns strādāja pie Živenšī. 2000.gadā Gučigrupa iegādājās 51% Makvīna kompānijas un paplašināja kolekcijas un produktus līdz superzīmola statusam, kā arī atvēra jaunus veikalus. 2003.gadā Makvīnu apbalvoja ar Britu impērijas komandiera ordeni (CBE)

6-35_1075x481

Avots : grāmata "Modes vēsture", NJ STEVENSON Foto avots : obscureyetclassic.wordpress.com
Posted by:Krista Timze

Vizuālā tēla stiliste un iepirkšanās konsultante, vizuālā mārketinga noformētāja un merčendaizings, žurnāliste un blogere. Dzīvesstilu mācos veidot pēc MINIMĀLISMA principiem, pretojoties mūsdienu pārmērībām un uzspiestajiem standartiem, prezentējot sen zināmo patiesību : "MAZĀK IR VAIRĀK!" krista_timze@inbox.lv

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

w

Connecting to %s