Lai gan Mērija jau agri izrādīja interesi par modi, viņas vecāki un skolotāji uzstāja, ka jaunietei jāstudē mākslas pedagoģija Londonas Goldsmita universitātē. Šeit viņa sastapa savu nākamo vīru Aleksandru Planketu – Grīnu, kam nebija sveša Čelsi bohēmiskā vide. Viņš iepazīstināja Kvontu ar angļu ekscentriskumu, un viņa to momentā pieņēma. Abi bija bieži viesi Čelsi bohēmiskajās aprindās populārajā kafejnīcā, kuras īpašnieks bija Ārčijs Makneirs.

Quant-and-Alexander

Kvonta, Plankets – Grīns un Makneirs 1955.gadā Kingsroudā atvēra veikalu Bazaar, kur apkalpoja māksliniekus, rakstniekus, studentus un apkaimes augstākos aprindu pārstāvjus, kas pauda pret vecākiem vērsto un uz izklaidēm orientēto dzīves filozofiju.

Kvontas sākotnējais uzdevums bija iepirkt preces, lai piepildītu veikalu ar to, ko viņa dēvēja par “drēbju un aksesuāru zivju zupu”. Vēl viņai bija jāreklamē veikala piedāvājums, izmantojot novatorisku skatlogu iekārtojumu – manekenus ar modeles Džīnas Šrimptones ķermeni. Dārgie manekeni bija norāde uz veikala Bazaar sociālo statusu 50.gadu otrās puses Londonā. Savulaik Kvonta ir salīdzinājusi Bazaar gaisotni ar “kokteiļpārtiju”, proti, apģērbu cenas – 16,5 ginejas par sarafānu – bija pieejamas tikai pircējiem no priviliģētas un labi situētas vides.

2018LB4462-bazaar-window

Drīz vien Kvonta sāka modelēt tērpus. Viņas modeļiem bija raksturīgs jauneklīgums ; tie bija apģērbi, kādus viņai gribējās valkāt pašai. Mērijas izstrādāto modeļu ērtums un popularitāte radīja nepieciešamību pieņemt darbā šuvējas, un līdz ar to Kvonta varēja koncentrēties tikai uz tērpu dizaina izstrādi. “Trakonama” pidžama, ko viņa darināja sev veikala atklāšanas pasākumam, nokļuva Harper’s Bazaar, un drīz vien atdarinājumi jau bija pārpludinājuši Ameriku.

Kad Naitsbridžā atvēra otro Bazaar veikalu (1957) un Kvonta devās uz Parīzi, par šo jaunatnes fenomenu paziņoja modes prese. Tā kā Kvonta valkāja savus tērpus un pati iemiesoja 60.gadu jaunās meitenes – naivās lellītes – tēlu, tad nevienu nepārsteidza, ka Planketa – Grīna reklāmista talants nodrošināja Kvontai minikleitas izgudrotājas godu, taču patiesībā šis jautājums ir visai neskaidrs. Tomēr Kvonta padarīja briestošo ideju par savu. Viņas radītā minikleita atšķīrās no Parīzes arhitektoniskajām konstrukcijām, jo dizainere, izmantojot ērtus, koši svītrotus un spilgtiem krāsu laukumiem rotātus T kreklus, atteicās no 50.gados valdošajiem pasteļtoņiem.

138891

Londonas modes kopainā veikala Bazaar ietekme bija ļoti svarīga – tā veidoja globālos priekšstatus par to, kas ir stilīgi. Jau 1962.gadā tika noslēgts licences līgums ar J.C.Peniju par apģērba un apakšveļas dizaina izstrādi. 1963.gadā nodibināja firmu Mary Quant Ginger Group Wholesale Clothing Design and Manafacture. Līdz ar to masu produkcijas ražošanā tika ieviests Kvontas jauneklīgais stils, jo līdz tam lielākā daļa pusaudžu apģērbu joprojām bija pieejami tikai neatkarīgos Londonas veikaliņos.

 

QUANT-undies-comp-1280

Tajā pašā gadā Kvontu apbalvoja ar laikraksta Sunday Times Starptautisko modes balvu, bet 1966.gadā viņa ieguva Britu impērijas ordeni par ieguldījumu modes industrijas attīstībā. Tolaik arī aizsākās Kvontas kosmētikas ražošana un tika izveidots viegli atpazīstamais logotips ar margrietiņu, kas parādījās uz daudzām licencētājām precēm, kas tika izplatītas starptautiskajā tirgū, arī Japānā. Sadarbība turpinājās līdz 2000.gadam, kad Mary Quant Ltd pārpirka japāņi.

4570a57d684fd66cf72ce8b86c05ea12

1974.gadā bija sarīkota retrospektīva izstāde “Mērijas Kvontas Londona”. Tā bija pēdējā izstāde Londonas muzejā pirms tā apvienošanas ar Gildholas muzeju un atzinības izteikšanu sievietei, kas bija palīdzējusi radīt Londonas “svinga kustību”.

Avots : MODES VĒSTURE, Nj Stevenson 2011

Foto avots : vogue.com ; vam.ac.uk ; memoryprints.com ; pinterest.com
Posted by:Krista Timze

SALES - FASHION - MARKETING - CUSTOMER SERVICE - COUCHING - MANAGEMENT krista_timze@inbox.lv

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s